Propozice
- Soutěž "Baltíkoviny" je celostátní korespondenční soutěž jednotlivců v programování v jazycích Baltík a Scratch.
- Je určena pro žáky obou stupňů základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.
- Soutěž bude probíhat od 1. 11. 2020 do 31. 5. 2021.
- Během soutěže bude připraveno 10 úloh pro každou kategorii, které budou zveřejňovány zpravidla v intervalu 14 dní. Je třeba pečlivě sledovat zadání úloh.
Kategorie:
- A - Baltík (začátečníci 1. - 3. třída ZŠ)
- B - Baltík (začátečníci 4. - 6. třída ZŠ; mírně pokročilí 1. - 3. třída ZŠ)
- C - Baltík (začátečníci 7. - 9. třída ZŠ; mírně pokročilí 1. - 6. třída ZŠ)
- D - Baltík (pokročilí 1. - 9. třída ZŠ)
- E - Scratch (1. stupeň ZŠ)
- F - Scratch (2. stupeň ZŠ)
Pro kategorie A, B, C a D (Baltík) je zcela na soutěžících na jakou kategorii se cítí a jak obtížné úlohy chtějí řešit ;-)
Způsob přihlašování:
- Soutěžící musí být zaregistrováni na těchto stránkách (Hlavní stránka - vytvořit účet).
- Po přihlášení na stránku soutěží v pravém uživatelském menu najdete přihlášku do Baltíkovin. Přihlášku vyplňte po pečlivém pročtení propozic.
- Účastnický poplatek je 250,- Kč. Po přijetí přihlášky do soutěže obdržíte email s platebními údaji. Přihláška je platná po zaplacení poplatku.
- Na základě objednávky je možné platit i fakturou.
Pravidla pro zpracování úloh:
- Úlohy je nutné posílat ve formátu *s00, *.bpr, *.zip, *.bzip, .sb2, sb3 - bude zadáno v úloze.
- Pojmenování úloh - úlohu pojmenujte podle zadání, za číslo úlohy napište kategorii, ve které soutěžíte a za podtržítko přidejte své jméno a příjmení, např. uloha 1A_MatejNovak.bzip nebo 3E_JanNovy.sb2. Pro pojmenování souboru nepoužívejte diakritiku (háčky a čárky). Začátek programu uveďte komentářem, kde bude opět vaše jméno a příjmení, organizace a kategorie, ve které soutěžíte, popř. název programu.
- Úlohy musí být odevzdány vždy do data uvedeného u úlohy. ˇulohy odevzdané později nebudou hodnoceny.
Odevzdání úlohy:
- Úlohy se odevzdávají na těchto stránkách. Nezasílat emailem.
- Nejdříve je nutné se přihlásit na stránky
- V uživatelském menu (vpravo) se objeví nabídka Nahrát úlohu (Baltíkoviny)
- Odevzdání úlohy bude zpřístupněno až po zaplacení účastnického poplatku za soutěž.
Hodnocení:
- Hodnocení úloh bude prováděno vždy po ukončení termínu zadání úlohy. Nejlepší řešení budou vystavena na webu s uvedením jména autora.
- Hodnotit se bude:
- funkčnost programu - program musí pracovat přesně podle zadání (pokud nebude v zadání uvedeno jinak - 10 bodů)
- efektivita programu - smysluplné využití cyklů, pomocníků, proměnných....
- přehlednost programu - logické členění, odsazení, komentáře
- Efektivita a přehlednost se hodnotí tzv. koeficientem, kterým se násobí váš základ bodů za funkčnost programu. Pokud program funguje je základní koeficient 1, když se vám povede vyřešit program efektivně a přehledně můžete získat koeficient až 2.
Ve tvůrčích úlohách je třeba dbát na to, aby v programu nebyly používány převzaté obrázky nebo zvuky od jiných autorů. Používáme pouze své obrázky, fotografie a zvuky a samozřejmě můžeme používat obrázky a zvuky z programu Baltík nebo Scratch.
Dotazy k úlohám nebo k hodnocení mohou děti podávat pouze svému učiteli. Nezasílejte na adresu organizátora.
Nekomunikujeme s rodiči, tato soutěž je pouze pro děti a učí je nejen programovat.
Výsledky
V hodnocení přibyly výsledky úlohy č. 10.
Podrobné hodnocení úloh najdete na jednotlivých listech úloh.
KATEGORIE A KATEGORIE B KATEGORIE C
KATEGORIE D KATEGORIE E KATEGORIE F
Konečné výsledky korespondenční soutěže Baltíkoviny 2020/2021
Děkujeme všem za účast v soutěži.
Kategorie A
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Škola |
Body celkem |
1. |
Pavel Hoda |
2. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
174,8 |
2. |
Natále Bednářová |
3. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
161,6 |
3. |
Gabriela Pospíšilová |
2. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
159,1 |
Kategorie B
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Škola |
Body celkem |
1. |
Noel Probst |
5. |
ZŠ Curie |
169,1 |
2. |
Veronika Pospíšilová |
4. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
164,2 |
3. |
Anežka Sládková |
3. |
TIB Praha, FZŠ Trávníčkova |
160,3 |
Kategorie C
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Škola |
Body celkem |
1. |
David Svoboda |
2. |
FZŠ prof. O. Chlupa |
144 |
2. |
Vojtěch Platkevič |
3. |
FZŠ prof. O. Chlupa |
49,5 |
Kategorie D
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Škola |
Body celkem |
1. |
Kryštof Lidman |
6. |
Gymnázium Brno-Řečkovice |
609,5 |
2. |
Samuel Probst |
7. |
PORG, Libeň Praha |
425,4 |
3. |
Šimon Lidman |
5. |
ZŠ Sirotkova, Brno |
262 |
Kategorie E
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Škola |
Body celkem |
1. |
Adam Svoboda |
5. |
TIB Praha, FZŠ prof. O. Chlupa |
329,2 |
2. |
Jakub Pometlo |
4. |
TIB Praha, FZŠ prof. O. Chlupa |
299 |
3. |
Lukáš Sukdol |
4. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
279,8 |
Kategorie F
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Škola |
Body celkem |
1. |
Samuel Probst |
7. |
PORG, Libeň Praha |
290,5 |
2. |
Diana Rusnakova |
7. |
TIB Praha |
151,6 |
Borci vytrvalci (odevzdáno všech deset úloh)
Kategorie |
Soutěžící |
Třída |
Škola |
A |
Pavel Hoda |
2. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
A |
Natálie Bednářová |
3. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
A |
Gabriela Pospíšilová |
2. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
A |
Marek Tomšů |
1. |
TIB Praha, FZŠ prof. O. Chlupa |
A |
Tomáš Ondřej Klor |
3. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
A |
Jeremiáš Coufal |
3. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
B |
Noel Probst |
5. |
ZŠ Curie |
B |
Veronika Pospíšilová |
4. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
B |
Anežka Sládková |
3. |
TIB Prah, FZŠ Trávníčkova |
B |
Šimon Hévr |
5. |
Budík Žatec |
B |
Anna Rajtmajerová |
6. |
Budík Žatec |
C |
David Svoboda |
2. |
FZŠ prof. O. Chlupa |
E |
Adam Svoboda |
5. |
TIB Praha, FZŠ prof. O. Chlupa |
E |
Jakub Pometlo |
4. |
TIB Praha, FZŠ prof. O. Chlupa |
E |
Lukáš Sukdol |
4. |
ZŠ a MŠ L. Kuby, Č. Budějovice |
E |
Noel Probst |
5. |
ZŠ Curie |
F |
Samuel Probst |
7. |
PORG, Libeň Praha |
F |
Diana Rusnakova |
7. |
TIB Praha |
Řešení
Úloha 10
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 10. úloha Kategorie A - Marek T.
Řešení B 10. úloha Kategorie B - Noel P.
Řešení C 10. úloha Kategorie C - David S.
Řešení E 10. úloha Kategorie E - Jakub P.
Řešení F 10. úloha Kategorie F - Samuel P.
Úloha 9
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 9. úloha Kategorie A - Pavel H.
Řešení B 9. úloha Kategorie B - Veronika P.
Řešení C 9. úloha Kategorie C - David S.
Řešení D 9. úloha Kategorie D - Krystof L.
Řešení E 9. úloha Kategorie E - Lukáš S.
Řešení F 9. úloha Kategorie F - Samuel P.
Úloha 8
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 8. úloha Kategorie A - Pavel H.
Řešení B 8. úloha Kategorie B - Šimon H.
Řešení C 8. úloha Kategorie C - David S.
Řešení D 8. úloha Kategorie D - Krystof L.
Řešení E 8. úloha Kategorie E - Jakub P.
Řešení F 8. úloha Kategorie F - Samuel P.
Úloha 7
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 7. úloha Kategorie A - Pavel H.
Řešení B 7. úloha Kategorie B - Noel P.
Řešení C 7. úloha Kategorie C - David S.
Řešení D 7. úloha Kategorie D - Krystof L.
Řešení E 7. úloha Kategorie E - Noel P.
Řešení F 7. úloha Kategorie F - Diana R.
Úloha 6
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 6. úloha Kategorie A - Gabriela P.
Řešení B 6. úloha Kategorie B - Noel P.
Řešení C 6. úloha Kategorie C - David S.
Řešení D 6. úloha Kategorie D - Samuel P.
Řešení E 6. úloha Kategorie E - Patrik B.
Řešení F 6. úloha Kategorie F - Samuel P.
Úloha 5
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 5. úloha Kategorie A - Pavel H.
Řešení B 5. úloha Kategorie B - Anežka S.
Řešení C 5. úloha Kategorie C - David S.
Řešení D 5. úloha Kategorie D - Šimon L.
Řešení E 5. úloha Kategorie E - Lukáš S.
Řešení F 5. úloha Kategorie F - Samuel P.
Úloha 4
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 4. úloha Kategorie A - Tadeáš P.
Řešení B 4. úloha Kategorie B - Šimon H.
Řešení C 4. úloha Kategorie C - Vojta P.
Řešení D 4. úloha Kategorie D - Samuel P.
Řešení E 4. úloha Kategorie E - Adam S.
Řešení F 4. úloha Kategorie F - Samuel P.
Úloha 3
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 3. úloha Kategorie A - Natálie B.
Řešení B 3. úloha Kategorie B - Anežka S.
Řešení C 3. úloha Kategorie C - Vojta P.
Řešení D 3. úloha Kategorie D - Šimon L.
Řešení E 3. úloha Kategorie E - Adam S.
Řešení F 3. úloha Kategorie F - Samuel P.
Úloha 2
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 2. úloha Kategorie A - Tomáš P.
Řešení B 2. úloha Kategorie B - Veronika P.
Řešení C 2. úloha Kategorie C - David S.
Řešení D 2. úloha Kategorie D - Samuel P.
Řešení E 2. úloha Kategorie E - Jakub P.
Řešení F 2. úloha Kategorie F - Samuel P.
Úloha 1
Programy, které se nejvíce líbili porotě.
Řešení A 1. úloha Kategorie A - Gabriela P.
Řešení B 1. úloha Kategorie B - Veronika P.
Řešení C 1. úloha Kategorie C - Vojtěch P.
Řešení D 1. úloha Kategorie D - Martin Č.
Řešení E 1. úloha Kategorie E - Noel P.
Řešení F 1. úloha Kategorie F - Samuel P.
Návody
Grafické příkazy - Baltík
Scratch - Postupná změna hodnoty proměnné
Jak naprogramovat gravitaci - Scratch
Jak má vypadat úloha 10 - kategorie D
Jak dělat animace v Baltíkovi
Jak vytvořit a pracovat se seznamy - Scratch
Návody k úloze 8 pro kategorie A,B,C
Jak má vypadat úloha 8 - kategorie D
Baltík - Jak vytvořit pomocníka
Jak klonovat postavy ve Scratchi
Jak přiřazovat předměty na souřadnice - Baltík
Jak funguje pero - Scratch
Jak má vypadat úloha 6 - kategorie D
Jak uložit program jako bzip
Jak pracovat s podmínkama v Baltíkovi
Jak používat proměnné v Baltíkovi
Jak používat zprávy ve Scratchi
Jak ovládat postavy pomocí klávesnice ve Scratchi
Jak má vypadat úloha 4 - kategorie D
Jak vložit scénu do programu v Baltíkovi
Jak vytvořit kopii projektu ve Scratchi
Jak má vypadat úloha 3 - kategorie D
Jak použít závorky v Baltíkovi
Jak si nakreslit svůj vlastní kostým a měnit kostými postav ve Scratchi
Jak má vypadat úloha 2 - kategorie D
Jak nahrát úlohu do Baltíkovin.