Propozice
V letošním roce otevřeme soutěž jak pro pokročilé programátory, tak i pro začátečníky. Do soutěže se můžete přihlásit buď u svého učitele nebo vyplněním přihlášky v DDM Bílina, případně kontaktujte Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Přihláška je platná po zaplacení 100,-Kč buď přímo v DDM v Bílině, nebo přes TIB Praha. Na základě objednávky lze platit i fakturou.
Budeme soutěžit v kategoriích AP- děti 1. stupeň ZŠ pokročilí, AZ - 1. stupeň ZŠ začátečníci, BP- děti 2. stupeň ZŠ a odpovídajích tříd gymnázií- pokročilí a BZ - 2. stupeň ZŠ - začátečníci, programovacím jazykem bude Baltie B3. Do kategorie C se mohou přihlásit zájemci o programování v B4C# do15 let.
Vzhledem k tomu, že bylo málo zájemců do kat. C - byli přeřazeni do kat. B3 - pokročilí, programovat mohou jak v B3, tak v B4.
Jak poznáte do které kategorie se přihlásit ? Pokud jste byli v minulých letech ve finále soutěží Baltie nebo Mladý programátor - tak nemáte na výběr - jste pokročilí. Samozřejmě se do pokročilých můžete přihlásit i když jste se soutěží nemohli zúčastnit z důvodů nemoci, dovolené s rodiči. Nejlépe bude když se poradíte se svými učiteli.
V letošním roce můžete podat dvě přihlášky, jednu do kategorie B3 a druhou do kat. B4C#. Kategorii otevřeme pouze v případě, že bude více jak 15 zájemců.
V soutěži budete v letošním roce řešit celkem 15 úloh, tzn. 1 úloha cca za 14 dní, proto pečlivě sledujete zadání úloh.
Úlohy je nutné posílat ve formátu *.bpr, ZIP nebo BZIP - bude zadáno v úloze
Pojmenování úloh - úlohu pojmenujte jak je v zadání, za číslo úlohy napište kategorii ve které soutěžíte a za podtržítko přidejte ještě své jméno a příjmení např uloha1AP_MatejNovak.bzip. Pro pojmenování souboru nepoužívejte háčky a čárky.
Začátek programu uveďte komentářem, kde bude opět vaše jméno a příjmení, škola a kategorie, ve které soutěžíte, popř. název programu.
Hodnoicení úloh bude prováděno vždy po ukončení termínu zadání úlohy. Nejlepší řešení budou vystavena na webu s uvedením jména autora.
Co se bude hodnotit?
- funkčnost programu - program musí pracovat přesně podle zadání (pokud nebude v zadání uvedeno jinak - 10 bodů)
- efektivita programu - smysluplné využití cyklů, pomocníků, proměnných....
- přehlednost programu - logické členění, odsazení, komentáře
Efektivita a přehlednost se hodnotí tzv. koeficientem. Pokud program funguje je základní koeficient 1, když se vám povede vyřešit program efektivně a přehledně můžete získat koeficient až 2.
TZN, že pokud dostanu za 1. úlohu 10 bodů a pokud budu mít hezkou úpravu a Baltík mi tam nebude nesmyslně pobíhat, případně použiji závorky, mohu dostat koeficient 2 a budu mít celkem 20 bodů. Body se budou za jednotlivé úlohy sčítat.
Ve tvůrčích úlohách je třeba dbát na to, aby v programu nebyly používány převzaté obrázky nebo zvuky od jiných autorů. Používáme pouze své obrázky, fotografie a zvuky a samozřejmě můžeme používat obrázky a zvuky z proramu Baltík...
...
...
...
...