1. Účastníci soutěže: Soutěž je určena pro žáky základních i středních škol. Soutěžit mohou vícečlenné týmy i jednotlivci, a to pod hlavičkou své školy, domu dětí a mládeže nebo jiné organizace pracující s dětmi.
Soutěžní kategorie:
- Kategorie A: žáci 1. stupně ZŠ, program Baltík 3.
- Kategorie B: žáci 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, program Baltík 3.
- Kategorie C: studenti středních škol, program Baltie 4 C#. V této kategorii mohou soutěžit i žáci spadající do nižších kategorií, pokud chtějí programovat v Baltie 4 C#
U týmů platí, že o zařazení do příslušné soutěžní kategorie rozhoduje věk (třída) nejstaršího člena týmu.
2. Soutěžní témata:
Vyberte si jedno z těchto témat:
- Vánoce, Mikuláš, advent
- Zima, zimní sporty
V rámci jedné kategorie budou obě témata hodnocena dohromady. Můžete vytvořit příběh, hru, přání nebo cokoliv jiného. Jde-li o hru, nesmí být krvavá, surová nebo násilná.
3. Soutěžní program musí obsahovat původní (tj. autorem vytvořené, odnikud nepřevzaté) grafické, zvukové a video soubory! Nebo soubory šířené pod licencí Creative Commons. V tomto případě je nutné v projektu uvést:
- jméno, popř. pseudonym autora, a jména dalších osob, které jsou uvedeny jako spoluautoři díla
- název díla (pokud existuje)
- URL odkaz na CC licenci
- Pokud je šířena upravená verze díla, pak je třeba zároveň uvést způsob, jakým bylo dílo upraveno
4. Soutěžící dává organizátorům soutěže právo soutěžní program dále libovolně šířit a upravovat.
5. Z jedné organizace je možné poslat v každé kategorii maximálně 5 soutěžních programů. Je-li v organizaci v jedné kategorii více soutěžících (soutěžních týmů), doporučujeme zorganizovat si školní kolo. Programy mohou hodnotit učitelé, vedoucí kroužků, rodiče nebo si je žáci mohou vyhodnotit navzájem - poslední způsob doporučujeme.
6.Všechny soutěžní programy budou zveřejněny na těchto stránkách.
7. Termíny:
Termíny soutěže najdete u příslušného kola soutěže.
8. Pravidla pro zasílání souborů:
- Soutěžní programy budou odevzdány na těchto stránkách jako příloha Přihlášky v sekci Formulář na těchto stránkách (formulář se zobrazí až po přihlášení). Soutěžní programy příjímáme jen ve formátu BZIP v kategorii A a B nebo ZIP v kategorii C. Soubor BZIP nebo ZIP může obsahovat jen jeden soutěžní program a název tohoto souboru musí být shodný s názvem souboru s programem, tj. s názvem souboru BPR v Baltíkovi 3 nebo SGPBPRJ v Baltie 4 C#.
- Např. pokud se soubor se soutěžním programem jmenuje MojeVanoce.bpr, musí se zazipovaný soubor jmenovat MojeVanoce.bzip. Pokud se soubor se soutěžním programem nazývá Superhra.sgpbprj, musí se zazipovaný soubor jmenovatSuperhra.zip.
- Součástí ZIPu nesmí být u programů v Baltie 4 C# spustitelné soubory EXE nebo knihovny DLL!
- Současně s odesláním souborů odešlete i vyplněný formulář přihlášky.
9. Hodnocení soutěžních programů
Při hodnocení soutěžních programů se budou zohledňovat následující kritéria:
- funkčnost programu - max. 10 bodů od jednoho porotce
- originalita nápadu - max. 10 bodů od jednoho porotce
- grafické zpracování - max. 10 bodů od jednoho porotce
- propracovanost programu a jeho interaktivita - max. 5 bodů od jednoho porotce
10. Omezení soutěže
- Každý jednotlivec nebo člen týmu může do soutěže poslat nanejvýš pouze jeden program v Baltíkovi 3 a jeden program v Baltie 4 C#.
- Organizace (škola, DDM a pod.) může poslat maximálně 5 programů v každé kategorii.
- Názvy souborů nesmí obsahovat diakritiku ani mezery.
- Maximální velikost soutěžního souboru BZIP nebo ZIP je 1,5 MB.
- Programy nesplňující výše uvedená kritéria budou poslány k opravě, a pokud k ní nedojde, budou ze soutěže vyřazeny.
11. Organizátor soutěže si vyhrazuje právo upravit termíny soutěže, soutěž nebo některou z kategorií rozšířit nebo zrušit. Jediný aktualizovaný zdroj informací o soutěži je proto jen na stránkách organizátora soutěže. Sledujte proto průběžně tyto stránky.