Propozice
Kontaktní e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Termín školního kola: leden, únor 2014
Zadání úloh školního kola vám zašleme na základě přihlášky (v záložce Formulář – objeví se po přihlášení na stránky). Pro školní kolo můžete použít i jiné úlohy, dle rozhodnutí školy.
Doporučené hodnocení školního kola
Hodnotit mohou buď učitelé školy, tým rodičů nebo si žáci, kteří se zúčastní soutěže, mohou ohodnotit úlohy navzájem sami (v tomto případě doporučujeme, aby si žáci kolektivně prohlédli všechny programy, společně zhodnotili, co který obsahuje a v čem jsou naopak jeho nedostatky, a přidělili jim příslušný počet bodů.
Při bodování se mohou přidělovat body za každou dílčí úlohu (tj. a, b…), maximální bodové hodnocení je uvedeno na konci každé dílčí úlohy.
Učitel na základě přiděleného počtu bodů určí pořadí žáků (týmů) ve školním kole, přičemž na každém z prvních tří míst školního kola se může umístit jen jeden soutěžící žák (tým).
Způsob přihlašování do soutěže a postup do dalších kol
- Úlohy vašich soutěžících ze školního kola NEposílejte pořadatelům. Školní kolo slouží k tomu, aby si účastníci vyzkoušeli způsob řešení úloh, a jako pomůcka pro školu (organizaci) pro nominaci soutěžících do dalších kol.
- V záložce Formulář (objeví se pouze po přihlášení) vyplňte Přihlášku školy do soutěže.
- Do regionálního kola může vysílající organizace přihlásit maximálně 5 týmů v každé kategorii. Způsob sestavení týmu a nominace je zcela v kompetenci vysílající organizace, musí splňovat pouze kritéria těchto propozic.
- Regionální kola budou jednodenní a uskuteční se ve stejný den v Praze, Českých Budějovicích (jižní část Čech), Bílině (severní část Čech) a Kopřivnici (Morava a Slezsko). Soutěžící budou mít na vyřešení úloh přesně stanovený čas, jejich práce budou zaslány hlavním organizátorům a centrálně zhodnocené. Soutěžící se tedy dozvědí výsledky po několika dnech.
- Do celostátního kola postoupí první tři týmy z každého regionálního kola a další týmy s nejvyšším počtem bodů (v porovnání ve všech regionálních kolech). Počet dalších týmů bude určen.
- Ve vyšších kolech soutěže se bude platit startovné, jehož výše bude oznámena v propozicích příslušného kola.
Doporučené znalosti Baltíka 3 pro školní kolo
- Přeměna Baltíka
- Animace s nastavením času
- Výpis literálu na obrazovku, nastavení písma
- Ovládání Baltíka šipkami
- Po kliknutí na předmět uložení do celočíselné proměnné
- Přerušení cyklu
- Náhodné číslo
- Jednoduchá grafika – čára, elipsa
- Použití hromady s celočíselnými proměnnými
- Jednoduché operace s celočíselnými proměnnými
- Seřazení tří čísel podle velikosti
Kategorie B (navíc)
- Práce s řetězcovými proměnnými (délka řetězce, výpis obráceného řetězce, počet daných písmen v řetězci)
Doporučené znalosti Baltie 4 C# pro školní kolo
V režimu 2D
- Přeměna Baltíka
- Animace s nastavením času
- Výpis literálu na obrazovku, nastavení písma
V konzolovém režimu
- Práce s řetězcovými proměnnými (délka řetězce, výpis obráceného řetězce, počet daných písmen v řetězci)
V režimu 3D
- Práce s grafikou
- Podmínky, cykly, switch-case
- Sprite
Fotogalerie
Galerie k této soutěži zatím nebyla nahrána.