Propozice
Po zkušenosti z minulých let rozdělíme soutěžící pouze podle věkových kategorií. Nebudeme zohledňovat kdo je a kdo není začátečník, či pokročilý.
Budeme soutěžit v kategoriích:
A: 1.-3. třída
B: 4.-6. třída a odpovídající třída gymnázií
C: 7.-9. třída
Pokud nebude u úlohy daná jiná možnost, programujeme v Baltíkovi 3,7.
Do soutěže se můžete přihlásit buď u svého učitele vyplněním přihlášky DDM Bílina (nebo dodáním potřebných údajů). Přihláška je platná po zaplacení 100,-Kč buď přímo v DDM v Bílině, nebo přes TIB Praha. Na základě objednávky lze platit i fakturou.
V případě, že nebudeme mít od soutěžícího vyplněnu přihlášku, činí startovné v soutěži 200,- Kč.
V soutěži budete v letošním roce řešit celkem 10 úloh, tzn. 1 úloha cca za 21 dní, proto pečlivě sledujete zadání úloh.
Úlohy je nutné posílat ve formátu *.bpr, ZIP nebo BZIP - bude zadáno v úloze
Pojmenování úloh - úlohu pojmenujte jak je v zadání, za číslo úlohy napište kategorii ve které soutěžíte a za podtržítko přidejte ještě své jméno a příjmení např uloha 1AP_MatejNovak.bzip. Pro pojmenování souboru nepoužívejte háčky a čárky.
Začátek programu uveďte komentářem, kde bude opět vaše jméno a příjmení, škola a kategorie, ve které soutěžíte, popř. název programu.
Hodnoicení úloh bude prováděno vždy po ukončení termínu zadání úlohy. Nejlepší řešení budou vystavena na webu s uvedením jména autora.
Co se bude hodnotit?
- funkčnost programu - program musí pracovat přesně podle zadání (pokud nebude v zadání uvedeno jinak - 10 bodů)
- efektivita programu - smysluplné využití cyklů, pomocníků, proměnných....
- přehlednost programu - logické členění, odsazení, komentáře
Efektivita a přehlednost se hodnotí tzv. koeficientem. Pokud program funguje je základní koeficient 1, když se vám povede vyřešit program efektivně a přehledně můžete získat koeficient až 2.
TZN, že pokud dostanu za 1. úlohu 10 bodů a pokud budu mít hezkou úpravu a Baltík mi tam nebude nesmyslně pobíhat, případně použiji závorky, mohu dostat koeficient 2 a budu mít celkem 20 bodů. Body se budou za jednotlivé úlohy sčítat.
Ve tvůrčích úlohách je třeba dbát na to, aby v programu nebyly používány převzaté obrázky nebo zvuky od jiných autorů. Používáme pouze své obrázky, fotografie a zvuky a samozřejmě můžeme používat obrázky a zvuky z proramu Baltík...
...
...
...
...