Propozice
- Soutěž "Mladý programátor" je celostátní postupová soutěž 1 - 3 členných týmů v programování v jazyku Baltík3.
- Je určena pro žáky obou stupňů základních škol, víceletých gymnázií, studentů středních škol a dětí z organitací pracujících s dětmi.
- Soutěž je v ČR zařazena v Seznamu přehlídek a soutěží MŠMT ve školním roce 2016/17.
Kategorie
- A - I. stupeň ZŠ
- B - II. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií
- C - studenti SŠ
Týmy
- Soutěžit mohou týmy složené z nejméně jednoho a nejvíce ze tří členů (tým si může vymyslet svůj název).
- Členové týmu nemusí být ze stejného ročníku, ale musí být ze stejné školy nebo organizace.
- Kategorie týmu je daná nejstarším členem týmu.
- Při neúčasti týmu v některém kole, tým automaticky končí soutěž a již dále nepostupuje.
Soutěž má 3 kola
- školní kolo
- regionální kolo
- celostátní kolo
Pravidla pro soutěžící
Všechny kategorie A, B i C mají ve školním kole 3 úlohy.
Soutěžící nejsou povinni vyřešit všechny úlohy ani není určen minimální počet úloh potřebný na postup do dalšího kola. Úlohy řeší až do takové obtížnosti, jako jsou schopni zvládnout, a do regionálního kola postupují nejlepší řešitelé v rámci školy.
Úlohy školního kola soutěžící řeší podle svých možností doma nebo ve škole bez časového omezení. Úlohy pro školní kolo obdržíte emailem po vyplnění přihlášky školy do soutěže. Řešené úlohy se nezasílají. Pouze přihláška školy.
Soutěžící nesmí při řešení úloh používat scény ani jiné než standardní banky předmětů, příp. standardní modely.
Upozornění
- Během celé soutěže platí jen informace uveřejněné na www stránkách soutěže, sledujte proto průběžně tyto stránky.
- Veškeré náměty, připomínky nebo dotazy týkající se této soutěže směrujte na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
- V zájmu hledkého průběhu soutěže si organizátoři vyhrazují právo informace na této stránce aktualizovat a měnit.
Termíny
Soutěž má 3 kola:
školní kolo - organizátor: TIB, z.s. a soutěžící školy
- leden - březen 2017 - soutěž na škole, pravidla si určuje škola
- 29. 3. 2017 uzávěrka přihlášek škol (nikoliv soutěžících) do soutěže
regionální kola - organizátor: TIB, z.s.; ZŠ a MŠ L. Kuby České Budějovice; DDM Bílina; ZŠ Litovel
- 29. 3. 2017 uzávěrka přihlášek soutěžících do regionálního kola
- 5. 4. 2017 regionální kola
- 21. 4. 2017 zveřejnění výsledků regionálních kol
celostátní kolo - organizátor: TIB, z.s. a ZŠ a MŠ L. Kuby, České Budějovice
- 28. 4. 2017 uzávěrka přihlášek do celostátního kola
- 12. - 14. 5. 2017 celostátní kolo
Zadání
Zadání úloh pro školní kolo vám zašleme po vyplnění přihlášky školy do soutěže (v uživatelském menu - objeví se po přihlášení).
Doporučené znalosti Baltíka 3 pro školní kolo
Úloha 1 (kategorie A):
- Čarování předmětů
- Přeměna Baltíka
- Průhlednost
- Barevný výpis textu
Úloha 2 (kategorie A, B, C):
- Ovládání Baltíka šipkami
- Vyčarování předmětu po stisku klávesy
- Čarování předmětu na souřadnice Baltíka
- Větvení IF
Úloha 3 (kategorie A, B, C):
- Grafické příkazy - čára, elipsa
- Textové proměnné
- Vstup z klávesnice
- Převod textu na velká písmena
- Základní operace s celočíselnými proměnnými
- Kód zadaného znaku
Úloha 4 (kategorie B, C)
- Grafické příkazy
- Vstup z klávesnice
- Vylití náhodné barvy
- Nabrání barvy
- Barva bodu a jeho uložení
Kategorie A, B a C