Propozice
1. Kdo se může zúčastnit?
Tato soutěž je určena pro žáky základních škol a studenty odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Můžete soutěžit jako jednotlivec nebo vytvořit tým s vašimi spolužáky. Přihlásit se můžete prostřednictvím vaší školy, domu dětí a mládeže, nebo jiné organizace, která pracuje s dětmi. Nezapomeňte se přihlásit, abyste mohli soutěžit!
2. Téma soutěže
Téma soutěže je Zelená udržitelná Evropa. Přesné zadání pro jednotlivé věkové kategorie bude zveřejněno v sobotu 19. října 2024 v 9:00 na webové stránce https://impuls.tib.cz. Přihlašovací údaje vám pošleme e-mailem po dokončení registrace do soutěže.
3. Soutěžní kategorie
Soutěžící jsou rozděleni podle věku do tří kategorií:
- Kategorie A: 1. až 3. třída ZŠ
- Kategorie B: 4. až 6. třída ZŠ
- Kategorie C: 7. až 9. třída ZŠ
4. Jak bude soutěž probíhat?
Soutěž má dva dny:
-
První den (19. října 2024): Kdykoli mezi 9:00 a 20:00 se přihlásíte na stránce https://impuls.tib.cz, stáhnete si zadání a začnete pracovat na svém projektu. Během dne se nemusíte neustále přihlašovat, stačí, když svůj hotový projekt nahrajete nejpozději do 20:00.
-
Druhý den (20. října 2024): Proběhnou online prezentace projektů. Předem vám e-mailem pošleme odkaz, na který se v daný čas připojíte. Prezentace probíhá přes Teams. Během hovoru budete mít mikrofon vypnutý, kromě doby, kdy přijdete na řadu s prezentací.
Každý soutěžící představí svůj projekt v maximální délce 4 minut, nejprve odpoví na otázky poroty a poté na dotazy ostatních soutěžících, které budou zaslány přes chat. Mikrofon si zapnete jen v průběhu prezentace a odpovědí na dotazy.
5. Co můžete vytvořit a jaké jsou pravidla?
Váš projekt musí být v souladu s tématem Zelená udržitelná Evropa. Můžete vytvořit:
- příběh
- hru
- nebo jakýkoli jiný projekt.
Ať už vytvoříte cokolic, musí to být bez násilí, brutality a krve. Váš projekt můžete vytvořit například v programech Baltík, Scratch, nebo v jakémkoli vyšším programovacím jazyce.
Pozor na autorská práva: Všechny grafiky, zvuky a videa musí být vaší tvorbou. Výjimkou jsou materiály, které jsou volně dostupné pod licencí Creative Commons. Pokud takové použijete, uveďte:
- autora díla
- název díla
- URL nebo CC licenci
- a jaké úpravy jste případně provedli.
6. Jak odevzdat svůj projekt?
Váš projekt musí být odevzdán v jednom z těchto formátů:
- BZIP (Baltík)
- SB3/SB2 (Scratch)
- ZIP (pro ostatní jazyky).
Pokud tvoříte v nějakém vyšším programovacím jazyce, odevzdejte ZIP soubor se spustitelným programem a přiložte návod, jak ho spustit. Dbejte na to, aby název souboru neobsahoval mezery ani diakritiku a velikost nepřekročila 40 MB.
7. Jak se projekty hodnotí?
Porota bude vaše projekty hodnotit podle těchto kritérií:
- Originalita
- Grafické zpracování
- Funkčnost
- Propracovanost programu
8. Práva organizátora
Organizátor si vyhrazuje právo změnit termíny, rozšířit nebo zrušit soutěž nebo některou kategorii. Všechny aktuální informace najdete vždy na oficiálních stránkách soutěže, proto je doporučujeme pravidelně sledovat.
Účastí v soutěži souhlasíte s tím, že organizátor může váš projekt nadále volně šířit bez časového či územního omezení.
Online prezentace
Místo konání soutěže:
- Online prostředí. Soutěžící obdrží svůj odkaz v emailu před soutěží.
- Pořadí soutěžících najdete zde dole na stránce.
Harmonogram:
Bude doplněn
Pravidla pro online prezentace:
- Soutěžící obdrží před soutěží emailem odkaz, na který se v čase soutěže připojí.
- Všichni účastníci se připojí na Teams videohovor s vypnutým mikrofonem.
- Pouze konferenciér soutěže bude mít mikrofon zapnutý, bude pouštět programy soutěžících a vyzývat soutěžící, aby program prezentovali.
- Prezentující soutěžící (jeden z týmu) si zapne mikrofon a představí sebe a svůj program. Následně konferenciér spustí program soutěžícího. Spuštěný program bude soutěžící komentovat.
- Nejprve může vznést dotazy porota - porotci se ptají napřímo, tedy mluví do mikrofonu a soutěžící odpovídá.
- Po té se čtou dotazy ostatních soutěžících - ti mohou vznést dotazy formou chatu.
- Soutěžící vypíná svůj mikrofon a na vyzvání konferenciéra začíná nový soutěžící.
- Maximální délka prezentace je 4 minut.
Výsledky
Zde po soutěži najdete výsledky.