Propozice
Z důvodu opatření, která provází výskyt nového koronaviru a doporučení MŠMT jsme nuceni v letošním roce zrušit soutěž Mladý programátor 2020.
- Soutěž "Mladý programátor" je celostátní postupová soutěž 1 - 3 členných týmů v programování v jazyku Baltík pro kategorii A, B, v jazyku Scratch pro kategorii C.
- Je určena pro žáky obou stupňů základních škol, víceletých gymnázií, studentů středních škol a dětí z organizací pracujících s dětmi.
- Soutěž je v ČR zařazena v Seznamu přehlídek a soutěží MŠMT ve školním roce 2019/20.
- Kontaktní e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Kategorie
- A - I. stupeň ZŠ, nástroj Baltík
- B - II. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií, nástroj Baltík
- C - žáci ZŠ a odpovídající ročníky studenti víceletých gymnázií, nástroj Scratch
Týmy
- Soutěžit mohou týmy složené z nejméně jednoho a nejvíce ze tří členů (tým si může vymyslet svůj název).
- Členové týmu nemusí být ze stejného ročníku, ale musí být ze stejné školy nebo organizace.
- Kategorie týmu je daná nejstarším členem týmu.
- Při neúčasti týmu v některém kole, tým automaticky končí soutěž a již dále nepostupuje.
Soutěž má 3 kola
Způsob přihlašování do soutěže a postup dalších kol
- V uživatelském menu (objeví se pouze po přihlášení) vyplňte Přihlášku školy do soutěže MP2020. Zde přihlašujete pouze školu nikoliv soutěžící. Po vyplnění přihlášky vám zašleme úlohy školního kola. Přihláškou do školního kola se nezavazujete v pokračování v soutěži.
- Úlohy vašich soutěžících ze školního kola neposílejte pořadatelům. Školní kolo slouží k tomu, aby účastníci vyzkoušeli způsob řešení úloh, a jako pomůcka pro školu (organizaci) pro nominaci soutěžících do dalších kol.
- Do regionálního kola může vysílající organizace přihlásit maximálně 5 týmů v každé kategorii. Způsob sestavení týmu a nominace je zcela v kompetenci vysílající organizace, musí splňovat pouze kritéria těchto propozic.
- Regionální kola budou jednodenní a uskuteční se ve stejný den pro Prahu, jižní část Čech, severní část Čech a Moravu a Slezsko. Soutěžící budou mít na vyřešení úloh přesně stanovený čas, jejich práce budou zaslány hlavním organizátorům a centrálně ohodnoceny. Soutěžící se tedy dozvědí výsledky po několika dnech.
- Do celostátního kola postoupí v každé kategorii nejlepší soutěžící z každého regionálního kola.
- Ve vyšších kolech soutěže se bude platit startovné, jehož výše bude oznámena v propozicích u příslušného kola.
Upozornění
- Během celé soutěže platí jen informace uveřejněné na www stránkách soutěže, sledujte proto průběžně tyto stránky.
- Veškeré náměty, připomínky nebo dotazy týkající se této soutěže směrujte na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
- V zájmu hladkého průběhu soutěže si organizátoři vyhrazují právo informace na této stránce aktulizovat a měnit.
Termíny soutěže
Soutěž má 3 kola:
školní kolo - organizátor: TIB, z.s. a soutěžící školy
- leden - březen 2020 - soutěž na škole, pravidla si určuje škola
- 25. 3. 2020 uzávěrka přihlášek škol (nikoliv soutěžících) do soutěže
regionální kola - ZRUŠENO
celostátní kolo - ZRUŠENO
Školní kolo
Termín školního kola: leden - březen 2020
Zadání úloh školního kola vám zašleme na základě přihlášky školy. Přihláška se objeví v uživatelském menu po přihlášení na stránky. Pro školní kolo můžete použít i jiné úlohy, dle rozhodnutí školy. Řešené úlohy se nezasílají.
Pravidla pro soutěžící
Kategorie A, B, C
Soutěžící nejsou povinni vyřešit všechny úlohy ani není určen počet úloh potřebný na postup do dalšího kola. Úlohy řeší až do takové obtížnosti, jak jsou schopni zvládnout, a do regionálního kola postupují nejlepší řešitelé v rámci školy.
Doporučené hodnocení školního kola
Hodnotit mohou buď učitelé školy, tým rodičů nebo si žáci, kteří se zúčastní souteže, mohou ohodnotit úlohy navzájem sami (v tom případě doporučujeme, aby si žáci kolektivně prohlédli všechny programy, společně zhodnotili, co který obsahuje a v čem jsou naopak jeho nedostatky, a přidělili příslušný počet bodů).
Při bodování se mohou přidělovat body za každou úlohu (tj. a, b...), maximální bodové hodnocení je uvedeno na konci každé dílčí úlohy. Ke každé úloze může být také přidělen koeficient v hodnotě 1 - 2, který je přidělování za efektivnost a přehlednost programu.Bodovací tabulku vám zašleme společně se zadáním úloh.
Učitel na základě přiděleného počtu určí pořadí žáků (týmů) ve školním kole, přičemž na každém z prvních tří míst školního kola se může umístit jen jeden soutěžící žák (tým).
Zadání
Zadání úloh školního kola vám zašleme na základě přihlášky školy. Přihláška se objeví v uživatelském menu po přihlášení na stránky.
Úlohy vašich soutěžících za školní kola neposílejte pořadatelům. Školní kolo slouží k tomu, aby účastníci vyzkoušeli způsob řešení úloh, a jako pomůcka pro školu (organizaci) pro nominaci soutěžících do dalších kol.
Doporučené znalosti Baltíka pro školní kolo:
Úloha 1 (kategorie A):
- Přeměna Baltíka
- Zmizení Baltíka
- Čarování, průhlednost předmětů
- Ukončení programu po stisku klávesy nebo tlačítka myši
Úloha 2 (kategorie A a B):
- Přeměna Baltíka
- Ovládání pohybu Baltíka pomocí šipek
- Zákaz stoupání na předměty
- Jednoduché počítání, ukládání proměnné
- Jednoduché podmínky
- Ukončení cyklu po uplynutí určitého času
Úloha 3 (kategorie A a B):
Úloha 4 (kategorie A a B):
Řešení
- Zde najdete řešení školního kola soutěže.
Fotogalerie
- Zde najdete odkazy na fotogalerii.