Propozice
1. Účastníci soutěže:
Soutěž je určena pro žáky základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Soutěžit mohou vícečlenné týmy i jednotlivci, a to pod hlavičkou své školy, domu dětí a mládeže nebo jiné organizace pracující s dětmi.
- V kategoriích A, B a C můžete vypracovat soutěžní program v libovolném programovacím jazyku Baltík, Scratch, Python, C# a jiné.
- V kategorii D můžete vytvořit projekt pomocí libovolného robota a popis projektu ve formátu PDF.
Program (kategorie A, B a C) a popis projektu (kategorie D) odevzdávejte v přihláškách.
2. Soutěžní témata:
- O veliké řepě (příběh, hra,... na téma pohádky O veliké řepě)
- Pán prstenů (příběh, hra, kvíz... na téma Pán prstenů)
- Volné téma
- Robotika, pilotní kategorie
3. Soutěžní kategorie:
Dle vybraného téma (na základě přihlášek může dojít k úpravě kategorií):
- Kategorie A - O veliké řepě - I. stupeň ZŠ
- Kategorie B - Pán prstenů - I. a II. st. ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií
- Kategorie C1 - Volné téma - I. st. ZŠ
- Kategorie C2 - Volné téma - II. st. ZŠ
- Kategorie D - Robotika, pilotní kategorie - I. a II. st. ZŠ
4. Soutěžní programy a projekty musí obsahovat jen původní (tj. autorem vytvořené, odnikud nepřevzaté) grafické, zvukové a video soubory! To znamená, že soutěžní programy a projekty nesmí obsahovat žádné obrázky, zvukové a videonahrávky jiných autorů, rodičů, učitelů. Výjimkou je využití obrázku nebo hudby, která je volně šířena pod licencí Creative Commons.
V projektu je nutné k obrázku nebo hudbě doplnit:
- jméno, popř. pseudonym autora, a jména dalších osob, které jsou uvedeny jako spoluautoři díla
- název díla (pokud existuje)
- URL odkaz nebo CC licenci
- pokud je šířena upravená verze díla, pak je třeba zároveň uvést způsob, jakým bylo dílo upraveno
5. Soutěžící dává organizátorům soutěže právo soutěžní projekt dále libovolně šířit a upravovat.
6. Pravidla pro zasílání souborů:
Programování (kategorie A, B a C)
- Soutěžní programy přijímáme jen ve formátu BZIP a ZIP. Soubor BZIP nebo ZIP může obsahovat jen jeden soutěžní program a název zazipovaného souboru, musí být shodný s názvem soutěžního souboru s programem, tj. s názvem souboru BPR v Baltíkovi 3 a souboru sb2 nebo sb3 v programu Scratch.
- Např. pokud se soubor se soutěžním programem jmenuje Hra.bpr, musí se zazipovaný soubor jmenovat Hra.bzip; pokud se soutěžní program jmenuje Hra.sb3, musí se zazipovaný program jmovat Hra.zip.
- Součástí BZIPu nebo ZIPu musí být i popis programu ve formátu PDF (nápověda, jak program ovládat nebo co je cílem programu).
- Současně s odesláním souborů odešlete i vyplněný formulář přihlášky, kterou najdete v uživatelském menu po přihlášení na stránky.
- Opravy se posílají pouze přes přihlášku, snažte se, aby oprav bylo, co nejméně. V úvahu je brána poslední zaslaná přihláška.
Robotika (kategorie D)
- Současně s vyplněním přihlášky odešlete popis projektu ve formátu PDF.
- Popis projektu v PDF musí obsahovat:
- název a hlavní téma/příběh projektu
- jaký robot/součástky byly v projektu použité
- jak jsou roboti naprogramováni (jak je zajištěno, aby roboti dělali, co po nich chceme)
7. Hodnocení soutěžních programů
Při hodnocení soutěžních programů se budou zohledňovat následující kritéria:
- funkčnost programu
- prezentace
- originalita nápadu
- grafické zpracování
- propracovanost programu a jeho interaktivita
8. Omezení soutěže
- Každý jednotlivec nebo člen týmu může do soutěže poslat nanejvýš jeden program.
- Názvy souborů nesmí obsahovat diakritiku ani mezery.
- Maximální velikost pro odeslání soutěžního souboru BZIP nebo ZIP na těchto stránkách (platí hlavně pro Baltík a Scratch) je 1,5 MB.
- Soubory s větší velikostí než 1,5 MB posílejte do soutěže přes jakékoliv úložiště a do přihlášky vyplňte odkaz na stažení.
- Programy nesplňující výše uvedená kritéria budou poslány k opravě, a pokud k ní nedojde, budou ze soutěže vyřazeny.
9. Organizátor soutěže si vyhrazuje právo upravit termíny soutěže, soutěž nebo některou z kategorií rozšířit nebo zrušit. Jediný aktualizovaný zdroj informací o soutěži je proto jen na stránkách organizátora soutěže. Sledujte proto průběžně tyto stránky.
Zadání
Soutěžní témata:
- O veliké řepě (pouze 1. stupeň ZŠ)
- Pán prstenů
- Volné téma
- Robotika, pilotní kategorie
Můžete vytvořit příběh, hru, přání, kvíz nebo cokoliv jiného na vyhlášené téma. Jde-li o hru, nesmí být krvavá, surová nebo násilná. Vytvořené programy a projekty musí odpovídat propozicím soutěže (viz. záložka Propozice).
Výsledky
Kategorie A - O veliké řepě
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Název programu |
Programovací jazyk |
Škola, organizace |
1 |
Natálie Bednářová |
5. |
řepa |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby 48, ČB |
2 |
Filip Hruška |
3. |
O červené řepě |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby 48, ČB |
3 |
Ondřej Pilin |
4. |
O veliké řepě |
Scratch |
TIB, z. s. Praha |
4 |
Hugo Kaplan |
4. |
O veliké řepě |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby 48, ČB |
5 |
Gabriela Turečková |
3. |
O_repe |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby 48, ČB |
6 |
Marek Tomšů |
3. |
O veliké řepě |
Baltík |
TIB, z. s. Praha |
7 |
Viktor Pudil |
4. |
O veliké řepě |
Baltík |
TIB, z. s. Praha, FZŠ Trávníčkova |
8 |
Radek Lintner |
3. |
O velíké řepě |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby 48, ČB |
9 |
Daniel Žežulka |
2. |
O veliké řepě |
Baltík |
TIB, z. s. Praha, FZŠ prof. O. Chlupa |
10 |
Kateřina Velíková |
3. |
O velké řepě |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby 48, ČB |
11 |
Martin Berka, Leona Černíková |
4. |
o řepě |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby 48, ČB |
12 |
Vojtěch Ernýgr |
3. |
Velká řepa |
Baltík |
TIB, z. s. Praha, FZŠ Trávníčkova |
13 |
Matyáš Nový |
4. |
O veliké řepě |
Scratch |
TIB, z. s. Praha |
Kategorie B - Pán prstenů
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Název soutěžního programu |
Programovací jazyk |
Škola, organizace |
1 |
Daniel Petrů, Ondřej Ryjáček |
9. |
Pán prstenů |
Baltík |
Gymnázium J. V. Jirsíka, ČB |
2 |
Ema Rosenthalerová |
9. |
Na skok u hobitů |
Baltík |
Gymnázium J. V. Jirsíka, ČB |
3 |
Adéla Krejčová |
8. |
Pán prstenů |
Makecode |
Gymnázium J. V. Jirsíka, ČB |
4 |
Tomáš Bumba |
6. |
Pán Prstenů |
Baltík |
Gymnázium J. V. Jirsíka, ČB; TIB, z. s. |
5 |
Pavel Hoda |
4. |
Pán prstenů kvíz |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, ČB |
6 |
Jan Burda |
5. |
Lord of rings bludiště |
Scratch |
Budík, z.s. Žatec |
7 |
Samuel Brouček |
6. |
Pán prstenů |
Makecode |
TIB, z. s. Praha |
Kategorie C1 - Volné téma (1. st. ZŠ)
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Název soutěžního programu |
Programovací jazyk |
Škola, organizace |
1 |
Přemysl Prachař |
5. |
3D Tank simulátor |
Scratch |
TIB, z. s. Praha |
2 |
Jakub Biskup |
4. |
Spousta miniher |
Scratch |
TIB, z. s. Praha |
3 |
Tomáš Petrů, Jan Hartman |
5. |
Pokémoni |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, ČB |
4 |
Tobiáš Polák |
4. |
Terče |
Scratch |
Budík, z.s. Žatec |
5 |
David Svoboda |
3. |
Simpsonovi |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, ČB |
6 |
Anežka Sládková, Štěpán Sládek |
5., 1. |
Hra |
Baltík |
TIB, z. s. Praha, FZŠ Trávníčkova |
7 |
Mikuláš Beran, Matěj Mimra, Dominik Průcha |
2. |
Piráti |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, ČB |
8 |
Vojtěch Čapek |
4. |
Obsazování políček |
Baltík |
TIB, z. s. Praha |
9 |
Tomáš Zlatinský |
5. |
Indiáni |
Scratch |
TIB, z. s. Praha |
Kategorie C2 - Volné téma (2. st. ZŠ)
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Název soutěžního programu |
Programovací jazyk |
Škola, organizace |
1 |
Emil Andrejsek |
6. |
Tame The Tuna |
Scratch |
TIB, z.s. Praha, FZŠ prof. O. Chlupa |
2 |
Sukdol Lukáš, Matouš Veselý |
6., 8. |
Rockyho úžasné dobrodružství. |
Scratch |
Gymnázium J. V. Jirsíka, ČB |
3 |
Michal Provazník |
7. |
Chcete být milionářem? |
Baltík |
Budík, z. s. Žatec |
4 |
Martin Černý |
8. |
Cookie Clicker |
Web |
Budík, z. s. Žatec |
5 |
Vojta Mach |
9. |
Tetris |
C# |
TIB, z.s. Praha |
6 |
Štěpán Berka |
8. |
Šušenkový klikač |
Web |
Budík, z. s. Žatec |
7 |
Nikola Pudilová |
6. |
Cesta na měsíc |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
8 |
František Kůta, Marek Chvosta, Daniel Částka |
8., 6. |
KNP |
Baltík |
ZŠ Dukelská Strakonice |
9 |
Jakub Polák |
6. |
Jak se slaví Velikonoce |
Web |
TIB, z.s. Praha |
10 |
Matyáš Čížek, Daniel Čejka |
6., 5. |
Cesta ze školy |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, ČB |
11 |
Beáta Jarošová |
6. |
Zachraň planetu |
Makecode |
Gymnázium J. V. Jirsíka, ČB; TIB, z. s. |
12 |
Jaroslav Krejča |
6. |
Bludiště |
Baltík |
Gymnázium J. V. Jirsíka, ČB; TIB, z. s. |
13 |
Marek Pavel |
8. |
Minihry |
Web |
TIB, z.s. Praha |
Kategorie D - robotika (pilotní kategorie)