Základní informace
Zapoj se do skvělé tvůrčí soutěže v programování a robotice!
Máš rád programování, fascinuje tě svět robotů nebo chceš vytvořit vlastní počítačovou hru? Přidej se do naší soutěže a ukaž, co v tobě je! Nezáleží na tom, jestli jsi už zkušený programátor nebo teprve začínáš – hlavní je chuť tvořit a zkoušet nové věci!
O čem to celé je?
V libovolném programovacím jazyce nebo s použitím jakéhokoli robota můžeš vytvořit originální projekt. Co třeba naprogramovat interaktivní příběh, vymyslet vlastní hru nebo vytvořit něco úplně nového? Fantazii se meze nekladou! Jen si dej pozor, aby hra nebyla násilná nebo surová – u nás jde hlavně o zábavu a kreativitu. Přihlásit se můžeš do 23. března 2025, kdy nám pošleš svůj soutěžní projekt. Ten pak přijedeš v sobotu 29. března prezentovat osobně k nám do TIB, z. s. v Praze.
Témata, na která můžeš tvořit:
✨ O Budulínkovi (pro mladší žáky – 1. stupeň ZŠ)
🌀 Ninjové – svět plný tajemství a bojovníků!
🌟 Volné téma – naprogramuj cokoli, co tě napadne!
Kdy a kde?
📆 Uzávěrka přihlášek a odevzdání prací: neděle 23. 3. 2025
✍ Opravy formálních chyb pouze
po naší výzvě: pondělí 24. 3. 2025
🏆 Finále soutěže: sobota 29. 3. 2025 na FZŠ Trávníčkova, Praha 13 (pozor délka soutěžní prezentace může být maximálně 4 minuty)
🎥 Soutěž bude možné sledovat i online!
Jak se přihlásit?
📌 Stačí se registrovat na našich stránkách soutěže.
📌 Po přihlášení najdeš možnost odeslat svou přihlášku v uživatelském menu.
Kolik to stojí? (účastnický poplatek pro děti, které chtějí soutěžit)
💰 150,- Kč (v ceně je i oběd pro soutěžící děti).
- na soutěži bude možné zajistit oběd i pro přihlížející diváky. Cena oběda je 150,- Kč (zelňačka, milánské špagety s masem a sýrem). Zájemci musí vyplnit objednávku nejpozději do pondělí 24. března 2025 do 10:00 hodin.
Harmonogram soutěže
Časy jsou orientační a v průběhu soutěže se mohou změnit!
9:00 Registrace účastníků
10:00 Zahájení soutěže
10:05 Kategorie O Budulínkovi - programování
11:00 Kategorie Ninjové - programování
11:30 Přestávka na oběd
12:30 Kategorie Volné téma - programování
14:00 Robotika - všechny kategorie
15:00 Vyhlášení výsledků
15:45 Společné foto
16:00 Ukončení soutěže
Potřebuješ se na něco zeptat?
📧 Napiš nám na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. – rádi ti odpovíme!
👾 Tak co, jdeš do toho? Přijď si vyzkoušet své programátorské dovednosti, potkat nové kamarády a zažít skvělou atmosféru! Ať už soutěžíš, nebo jen fandíš, budeme se na tebe těšit! 🎉
Organizátor soutěže: TIB, z.s.
Partnery souteže jsou:








Propozice
1. Účastníci soutěže:
Soutěž je určena pro žáky základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Soutěžit mohou vícečlenné týmy i jednotlivci, a to pod hlavičkou své školy, domu dětí a mládeže nebo jiné organizace pracující s dětmi.
Můžete vypracovat soutěžní program v libovolném programovacím jazyku Baltík, Scratch, Python, C# a jiné. Nebo vytvořit projekt pomocí libovolného robota a popis projektu ve formátu PDF.
Program a popis projektu odevzdávejte v přihláškách.
2. Soutěžní témata:
- O Budulínkovi (příběh, hra,... na téma pohádky O Budulínkovi) - pouze 1. stupeň ZŠ
- Ninjové (příběh, hra, kvíz... na téma Ninjové)
- Volné téma
3. Soutěžní programy a projekty musí obsahovat jen původní (tj. autorem vytvořené, odnikud nepřevzaté) grafické, zvukové a video soubory! To znamená, že soutěžní programy a projekty nesmí obsahovat žádné obrázky, zvukové a videonahrávky jiných autorů, rodičů, učitelů. Výjimkou je využití obrázku nebo hudby, která je volně šířena pod licencí Creative Commons.
V projektu je nutné k obrázku nebo hudbě doplnit:
- jméno, popř. pseudonym autora, a jména dalších osob, které jsou uvedeny jako spoluautoři díla
- název díla (pokud existuje)
- URL odkaz nebo CC licenci
- pokud je šířena upravená verze díla, pak je třeba zároveň uvést způsob, jakým bylo dílo upraveno
4. Soutěžící dává organizátorům soutěže právo soutěžní projekt dále libovolně šířit a upravovat. Vyplněním přihlášky se soutěžící zavazuje, že program nebo projekt je jeho dílo. Zároveň dává souhlas se zveřejněním fotografií či videonahrávek ze soutěže.
5. Pravidla pro zasílání souborů:
Programování
- Soutěžní programy přijímáme jen ve formátu BZIP a ZIP. Soubor BZIP nebo ZIP může obsahovat jen jeden soutěžní program a název zazipovaného souboru, musí být shodný s názvem soutěžního souboru s programem, např. s názvem souboru BPR v Baltíkovi 3 a souboru sb2 nebo sb3 v programu Scratch.
- Např.
- Baltík - pokud se soubor se soutěžním programem jmenuje Hra.bpr, musí se zazipovaný soubor jmenovat Hra.bzip;
- Scratch - pokud se soubor se soutěžním programem jmenuje Hra.sb3, musí se zazipovaný soubor jmenovat Hra.zip.
- Názvy souborů nesmí obsahovat diakritiku ani mezery.
- Součástí BZIPu nebo ZIPu musí být i popis programu ve formátu PDF (nápověda, jak program ovládat nebo co je cílem programu).
- Současně s vyplněním formuláře přihlášky odešlete i soubory. Přihlášku najdete v uživatelském menu po přihlášení na stránky.
- Opravy se posílají pouze přes přihlášku, snažte se, aby oprav bylo, co nejméně. V úvahu je brána poslední zaslaná přihláška.
- Maximální velikost pro odeslání soutěžního souboru BZIP nebo ZIP na těchto stránkách je 1,5 MB.
- V případě, že potřebujete zaslat soubory s větší velikostí než 1,5 MB, kontaktujte nás na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
- Programy nesplňující výše uvedená kritéria budou poslány k opravě, a pokud k ní nedojde, budou ze soutěže vyřazeny.
Robotika
- Současně s vyplněním formuláře přihlášky odešlete popis projektu ve formátu PDF.
- Popis projektu v PDF musí obsahovat:
- název a hlavní téma/příběh projektu
- jaký robot/součástky byly v projektu použité
- jak jsou roboti naprogramováni (jak je zajištěno, aby roboti dělali, co po nich chceme)
- Soutěžící si na prezentaci přivezou vlastní roboty.
6. Hodnocení soutěžních programů
Při hodnocení soutěžních programů se budou zohledňovat následující kritéria:
- funkčnost programu
- prezentace
- originalita nápadu
- grafické zpracování
- propracovanost programu a jeho interaktivita
7. Omezení soutěže
- Každý jednotlivec nebo člen týmu může do soutěže poslat nanejvýš jeden program.
8. Organizátor soutěže si vyhrazuje právo upravit termíny soutěže, soutěž rozšířit nebo zrušit. Jediný aktualizovaný zdroj informací o soutěži je proto jen na stránkách organizátora soutěže. Sledujte proto průběžně tyto stránky.
Zadání
Soutěžní témata:
Můžete vytvořit příběh, hru, přání, kvíz nebo cokoliv jiného na vyhlášené téma. Jde-li o hru, nesmí být krvavá, surová nebo násilná.
-
O Budulínkovi (pouze 1. stupeň ZŠ)
 |
Kdo by neznal pohádku o Budulínkovi a liškách? Teď je na tobě, abys ji oživil! Naprogramuj interaktivní příběh, vytvoř hru, kde Budulínek uniká ze spárů lišek, nebo vymysli nový konec pohádky. Může Budulínek najít kouzelný způsob, jak lišky přelstít? A co kdyby mu pomáhal robotický dědeček s babičkou? Fantazii se meze nekladou – ukaž, jak si s pohádkovým světem poradíš! |
 |
Rychlost, obratnost, tajné mise – stát se ninjou vyžaduje skvělé schopnosti! Vytvoř hru, kde se hráč stane mistrem bojového umění, naprogramuj kvíz o slavných ninjích nebo animovaný příběh plný napětí. A co robotický ninja, který dokáže překonat překážkovou dráhu nebo splnit speciální úkol? Svět ninjů čeká na tvé nápady – stačí jen vkročit do stínu a ukázat, co umíš! |
|
Tady nejsou žádná omezení – tvoje nápady jsou králem! Chceš vytvořit sci-fi hru, v níž roboti ovládnou svět? Nebo simulaci vlastního města? Co takhle robot, který maluje, zpívá nebo hraje na hudební nástroj? Vymysli cokoliv, co tě baví, a pusť se do toho. Tvoje kreativita je klíčem k úspěchu!
|
Tak co, který svět si vybereš? Přidej se do soutěže a ukaž svůj talent!
Vytvořené programy a projekty musí odpovídat propozicím soutěže, viz záložka Propozice.
Výsledky
Zde jsou k dispozici všechny programy:
Téma O Budulínkovi (programování) Téma Ninjové (programování) Volné téma (programování)
Robotika - popisy robotů
Téma O Budulínkovi (programování)
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Programovací jazyk |
Organizace |
1. |
Filip H., David S. |
5. |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby, České Budějovice |
2. |
Sebastian H. |
4. |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
3. |
Radek L. |
5. |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby, České Budějovice |
4. |
Nela L. |
3. |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby, České Budějovice |
5. |
Petr O. |
4. |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
6. |
Nela N. |
4. |
Baltík |
Budík, z.s. Žatec |
7. |
Michal S. |
4. |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
8. |
Šimon S. |
2. |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby, České Budějovice |
9. |
Klára Š. |
3. |
Baltík |
TIB, z.s. Praha, FZŠ Trávníčkova |
10. |
Tomáš K. |
0. |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
11. |
Lukáš S. |
2. |
Baltík |
TIB, z.s. Praha, FZŠ Trávníčkova |
12. |
Samuel H. |
4. |
Baltík |
TIB, z.s. Praha, FZŠ Trávníčkova |
Téma O Budulínkovi (robotika)
Místo |
Jméno |
Třída |
Název projektu |
Robot |
Organizace |
1. |
Štěpán K. |
0. |
Liška z Budulínka |
WeDo |
TIB, z.s. Praha |
Téma Ninjové (programování)
Místo |
Jméno |
Třída |
Název programu |
Programovací jazyk |
Organizace |
1. |
Tobiáš P. |
6. |
Ninja |
Scratch |
Budík, z.s. Žatec |
2. |
Jakub J. |
6. |
Ninjové |
Baltík |
ZŠ a MŠ L. Kuby, České Budějovice |
3. |
Viktor P. |
6. |
Ninja Stars |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
4. |
Jan B. |
7. |
Ninja vs Zombies |
Python |
Budík, z.s. Žatec |
5. |
Marek T. |
5. |
Ninjové |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
Téma Ninjové (robotika)
Místo |
Jméno |
Třída |
Název projektu |
Robot |
Organizace |
1. |
František D. |
6. |
Trenažér střelby pro Ninju |
Micro:bit |
TIB, z.s. Praha |
Volné téma (programování)
Místo |
Jméno |
Třída |
Název programu |
Programovací jazyk |
Organizace |
1. |
Tomáš F., Tomáš T. |
6. |
Moshpit Bus |
Unity - C# |
GJVJ České Budějovice |
2. |
Antonín K. |
8. |
My wardrobe |
Python |
TIB, z.s. Praha |
3. |
Nikola P. |
8. |
Hledání min |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
4. |
Přemysl P. |
7. |
Stocks |
C# |
TIB, z.s. Praha |
5. |
Michal S. |
7. |
Hangman |
html |
TIB, z.s. Praha |
6. |
Matyáš Č. |
8. |
game |
Scratch |
MŠ a ZŠ L. Kuby, České Budějovice |
7. |
Marek Ch. |
8. |
Geometry Dash |
Arcade |
ZŠ Dukelská, Strakonice |
8. |
Jakub F. |
6. |
Hangman |
Web |
TIB, z.s. - FZŠ Trávníčkova |
9. |
Filip Š. |
8. |
Moďrous |
Scratch |
MŠ a ZŠ L. Kuby, České Budějovice |
10. |
Tadeáš T. |
8. |
Učitelka |
Scratch |
ZŠ Dukelská, Strakonice |
11. |
Bernard Ch. |
4. |
3D kvádr |
Scratch |
TIB, z.s. Praha |
12. |
Viktorie K. |
3. |
Valentýn |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
13. |
František B. |
6. |
theMAZE |
Baltík |
MŠ a ZŠ L. Kuby, České Budějovice |
14. |
Arvid L. |
6. |
bludiště |
Baltík |
MŠ a ZŠ L. Kuby, České Budějovice |
Volné téma (robotika)
Místo |
Jméno |
Třída |
Název projektu |
Robot |
Organizace |
1. |
Filip K. |
2. |
Hasiči Písnice |
Micro:bit; HP Otto |
TIB, z.s. Praha |
2. |
Jakub H. |
2. |
Formule |
Lego WeDo |
TIB, z.s. Praha |
3. |
Kateřina Ch. |
4. |
Zvířecí procházka |
Lego WeDo |
Budík, z.s. Žatec |
4. |
Jáchym P. |
5. |
Robotické rameno |
Arduino |
TIB, z.s. Praha |
Fotogalerie
Letošní Setkání Baltíků bylo opět skvělou ukázkou dětské kreativity a technických dovedností. Soutěž probíhala hladce, program ubíhal podle plánu a díky štědré podpoře našich sponzorů si každý účastník odnesl krásné ceny. Největší odměnou pro nás ale bylo vidět, s jakým nadšením děti odcházely domů.
Během dne jsme měli možnost vidět nejrůznější soutěžní projekty napříč různými programovacími jazyky. Děti přivedly k životu pohádku o Budulínkovi, vytvořily napínavé hry s bojovými ninjy, logického oběšence nebo dokonce strategickou hru, kde bylo cílem vystrčit autobusy ze silnice. Soutěžilo se nejen v Baltíkovi, ale i ve Scratchi, Pythonu a Unity, takže každý měl možnost ukázat svůj talent v prostředí, které mu nejvíce vyhovuje.
Ani robotická část soutěže nezůstala pozadu. K vidění byla celá řada projektů, od robotů sestavených z Lego WeDo až po sofistikovanější konstrukce. Soutěžící předvedli trenažér ninjy, robotické rameno i hasičskou stanici, která dokázala „uhasit“ požár.
Celý den se nesl ve znamení inspirace a vzájemného sdílení. Děti nejen soutěžily, ale také sledovaly projekty svých spoluhráčů a odnášely si nové nápady a zkušenosti.
Tento úžasný den by se neobešel bez podpory našich sponzorů. Majaland Praha věnoval každému soutěžícímu volnou vstupenku, Moravia Consulting a HWKitchen nám zaslali několik krásných výher a díky Filament PM a Print With Smile jsme mohli odměnit vítěze nádhernými 3D tištěnými poháry v podobě Baltíků.
Setkání Baltíků tak nebylo jen o vítězství, ale především o radosti z tvorby a objevování možností programování a robotiky. Už teď se těšíme na další ročník!
Fotogalerie z tohoto dne již na vás čeká.