Základní informace
Zapoj se do skvělé tvůrčí soutěže v programování a robotice!
Máš rád programování, fascinuje tě svět robotů nebo chceš vytvořit vlastní počítačovou hru? Přidej se do naší soutěže a ukaž, co v tobě je! Nezáleží na tom, jestli jsi už zkušený programátor nebo teprve začínáš – hlavní je chuť tvořit a zkoušet nové věci!
O čem to celé je?
V libovolném programovacím jazyce nebo s použitím jakéhokoli robota můžeš vytvořit originální projekt. Co třeba naprogramovat interaktivní příběh, vymyslet vlastní hru nebo vytvořit něco úplně nového? Fantazii se meze nekladou! Jen si dej pozor, aby hra nebyla násilná nebo surová – u nás jde hlavně o zábavu a kreativitu.

Témata, na která můžeš tvořit:
✨ O Budulínkovi (pro mladší žáky – 1. stupeň ZŠ)
🌀 Ninjové – svět plný tajemství a bojovníků!
🌟 Volné téma – naprogramuj cokoli, co tě napadne!
Kdy a kde?
📆 Uzávěrka přihlášek a odevzdání prací: pondělí 24. 3. 2025
✍ Opravy formálních chyb: úterý 26. 3. 2025
🏆 Finále soutěže: sobota 29. 3. 2025 na FZŠ Trávníčkova, Praha 13 (pozor délka soutěžní prezentace může být maximálně 4 minuty)
🎥 Soutěž bude možné sledovat i online!
Jak se přihlásit?
📌 Stačí se registrovat na našich stránkách soutěže.
📌 Po přihlášení najdeš možnost odeslat svou přihlášku v uživatelském menu.
Kolik to stojí?
💰 200,- Kč (v ceně je i oběd pro soutěžící děti).
- na soutěži bude možné zajistit oběd i pro přihlížející diváky. Cena oběda je 200,- Kč. Zájemci musí vyplnit objednávku nejpozději do pondělí 24. března 2025 do 10:00 hodin.
Harmonogram
👾 Bude včas doplněn.
Potřebuješ se na něco zeptat?
📧 Napiš nám na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. – rádi ti odpovíme!
👾 Tak co, jdeš do toho? Přijď si vyzkoušet své programátorské dovednosti, potkat nové kamarády a zažít skvělou atmosféru! Ať už soutěžíš, nebo jen fandíš, budeme se na tebe těšit! 🎉
Organizátor soutěže: TIB, z.s.
Partnery souteže jsou:
Hl. m. Praha
Městská část Praha 13
FZŠ Trávníčkova 
Propozice
1. Účastníci soutěže:
Soutěž je určena pro žáky základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Soutěžit mohou vícečlenné týmy i jednotlivci, a to pod hlavičkou své školy, domu dětí a mládeže nebo jiné organizace pracující s dětmi.
Můžete vypracovat soutěžní program v libovolném programovacím jazyku Baltík, Scratch, Python, C# a jiné. Nebo vytvořit projekt pomocí libovolného robota a popis projektu ve formátu PDF.
Program a popis projektu odevzdávejte v přihláškách.
2. Soutěžní témata:
- O Budulínkovi (příběh, hra,... na téma pohádky O Budulínkovi)
- Ninjové (příběh, hra, kvíz... na téma Ninjové)
- Volné téma
3. Soutěžní programy a projekty musí obsahovat jen původní (tj. autorem vytvořené, odnikud nepřevzaté) grafické, zvukové a video soubory! To znamená, že soutěžní programy a projekty nesmí obsahovat žádné obrázky, zvukové a videonahrávky jiných autorů, rodičů, učitelů. Výjimkou je využití obrázku nebo hudby, která je volně šířena pod licencí Creative Commons.
V projektu je nutné k obrázku nebo hudbě doplnit:
- jméno, popř. pseudonym autora, a jména dalších osob, které jsou uvedeny jako spoluautoři díla
- název díla (pokud existuje)
- URL odkaz nebo CC licenci
- pokud je šířena upravená verze díla, pak je třeba zároveň uvést způsob, jakým bylo dílo upraveno
4. Soutěžící dává organizátorům soutěže právo soutěžní projekt dále libovolně šířit a upravovat. Vyplněním přihlášky se soutěžící zavazuje, že program nebo projekt je jeho dílo. Zároveň dává souhlas se zveřejněním fotografií či videonahrávek ze soutěže.
5. Pravidla pro zasílání souborů:
Programování
- Soutěžní programy přijímáme jen ve formátu BZIP a ZIP. Soubor BZIP nebo ZIP může obsahovat jen jeden soutěžní program a název zazipovaného souboru, musí být shodný s názvem soutěžního souboru s programem, např. s názvem souboru BPR v Baltíkovi 3 a souboru sb2 nebo sb3 v programu Scratch.
- Např.
- Baltík - pokud se soubor se soutěžním programem jmenuje Hra.bpr, musí se zazipovaný soubor jmenovat Hra.bzip;
- Scratch - pokud se soubor se soutěžním programem jmenuje Hra.sb3, musí se zazipovaný soubor jmenovat Hra.zip.
- Názvy souborů nesmí obsahovat diakritiku ani mezery.
- Součástí BZIPu nebo ZIPu musí být i popis programu ve formátu PDF (nápověda, jak program ovládat nebo co je cílem programu).
- Současně s vyplněním formuláře přihlášky odešlete i soubory. Přihlášku najdete v uživatelském menu po přihlášení na stránky.
- Opravy se posílají pouze přes přihlášku, snažte se, aby oprav bylo, co nejméně. V úvahu je brána poslední zaslaná přihláška.
- Maximální velikost pro odeslání soutěžního souboru BZIP nebo ZIP na těchto stránkách je 1,5 MB.
- V případě, že potřebujete zaslat soubory s větší velikostí než 1,5 MB, kontaktujte nás na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
- Programy nesplňující výše uvedená kritéria budou poslány k opravě, a pokud k ní nedojde, budou ze soutěže vyřazeny.
Robotika
- Současně s vyplněním formuláře přihlášky odešlete popis projektu ve formátu PDF.
- Popis projektu v PDF musí obsahovat:
- název a hlavní téma/příběh projektu
- jaký robot/součástky byly v projektu použité
- jak jsou roboti naprogramováni (jak je zajištěno, aby roboti dělali, co po nich chceme)
- Soutěžící si na prezentaci přivezou vlastní roboty.
6. Hodnocení soutěžních programů
Při hodnocení soutěžních programů se budou zohledňovat následující kritéria:
- funkčnost programu
- prezentace
- originalita nápadu
- grafické zpracování
- propracovanost programu a jeho interaktivita
7. Omezení soutěže
- Každý jednotlivec nebo člen týmu může do soutěže poslat nanejvýš jeden program.
8. Organizátor soutěže si vyhrazuje právo upravit termíny soutěže, soutěž rozšířit nebo zrušit. Jediný aktualizovaný zdroj informací o soutěži je proto jen na stránkách organizátora soutěže. Sledujte proto průběžně tyto stránky.
Zadání
Soutěžní témata:
- O Budulínkovi (pouze 1. stupeň ZŠ)
- Ninjové
- Volné téma
Můžete vytvořit příběh, hru, přání, kvíz nebo cokoliv jiného na vyhlášené téma. Jde-li o hru, nesmí být krvavá, surová nebo násilná.
Vytvořené programy a projekty musí odpovídat propozicím soutěže, viz záložka Propozice.
Výsledky
Zde budou po soutěži výsledky
Fotogalerie
Zde budou fotografie ze soutěže.