Propozice
1. Účastníci soutěže:
Soutěž je určena pro žáky základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Soutěžit mohou vícečlenné týmy i jednotlivci, a to pod hlavičkou své školy, domu dětí a mládeže nebo jiné organizace pracující s dětmi.
Můžete vypracovat soutěžní program v libovolném programovacím jazyku Baltík, Scratch, Python, C# a jiné. Nebo vytvořit projekt pomocí libovolného robota a popis projektu ve formátu PDF.
Program a popis projektu odevzdávejte v přihláškách.
2. Soutěžní témata:
- Tři prasátka (příběh, hra,... na téma pohádky Tři prasátka)
- Pokémoni (příběh, hra, kvíz... na téma Pokémoni)
- Volné téma
3. Soutěžní programy a projekty musí obsahovat jen původní (tj. autorem vytvořené, odnikud nepřevzaté) grafické, zvukové a video soubory! To znamená, že soutěžní programy a projekty nesmí obsahovat žádné obrázky, zvukové a videonahrávky jiných autorů, rodičů, učitelů. Výjimkou je využití obrázku nebo hudby, která je volně šířena pod licencí Creative Commons.
V projektu je nutné k obrázku nebo hudbě doplnit:
- jméno, popř. pseudonym autora, a jména dalších osob, které jsou uvedeny jako spoluautoři díla
- název díla (pokud existuje)
- URL odkaz nebo CC licenci
- pokud je šířena upravená verze díla, pak je třeba zároveň uvést způsob, jakým bylo dílo upraveno
V programu Baltík lze využít tyto banky:
4. Soutěžící dává organizátorům soutěže právo soutěžní projekt dále libovolně šířit a upravovat. Vyplněním přihlášky se soutěžící zavazuje, že program nebo projekt je jeho dílo. Zároveň dává souhlas se zveřejněním fotografií či videonahrávek ze soutěže.
5. Pravidla pro zasílání souborů:
Programování
- Soutěžní programy přijímáme jen ve formátu BZIP a ZIP. Soubor BZIP nebo ZIP může obsahovat jen jeden soutěžní program a název zazipovaného souboru, musí být shodný s názvem soutěžního souboru s programem, např. s názvem souboru BPR v Baltíkovi 3 a souboru sb2 nebo sb3 v programu Scratch.
- Např.
- Baltík - pokud se soubor se soutěžním programem jmenuje Hra.bpr, musí se zazipovaný soubor jmenovat Hra.bzip;
- Scratch - pokud se soubor se soutěžním programem jmenuje Hra.sb3, musí se zazipovaný soubor jmenovat Hra.zip.
- Názvy souborů nesmí obsahovat diakritiku ani mezery.
- Součástí BZIPu nebo ZIPu musí být i popis programu ve formátu PDF (nápověda, jak program ovládat nebo co je cílem programu).
- Současně s vyplněním formuláře přihlášky odešlete i soubory. Přihlášku najdete v uživatelském menu po přihlášení na stránky.
- Opravy se posílají pouze přes přihlášku, snažte se, aby oprav bylo, co nejméně. V úvahu je brána poslední zaslaná přihláška.
- Maximální velikost pro odeslání soutěžního souboru BZIP nebo ZIP na těchto stránkách je 1,5 MB.
- V případě, že potřebujete zaslat soubory s větší velikostí než 1,5 MB, kontaktujte nás na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
- Programy nesplňující výše uvedená kritéria budou poslány k opravě, a pokud k ní nedojde, budou ze soutěže vyřazeny.
Robotika
- Současně s vyplněním formuláře přihlášky odešlete popis projektu ve formátu PDF.
- Popis projektu v PDF musí obsahovat:
- název a hlavní téma/příběh projektu
- jaký robot/součástky byly v projektu použité
- jak jsou roboti naprogramováni (jak je zajištěno, aby roboti dělali, co po nich chceme)
- Soutěžící si na prezentaci přivezou vlastní roboty.
6. Hodnocení soutěžních programů
Při hodnocení soutěžních programů se budou zohledňovat následující kritéria:
- funkčnost programu
- prezentace
- originalita nápadu
- grafické zpracování
- propracovanost programu a jeho interaktivita
7. Omezení soutěže
- Každý jednotlivec nebo člen týmu může do soutěže poslat nanejvýš jeden program.
8. Organizátor soutěže si vyhrazuje právo upravit termíny soutěže, soutěž rozšířit nebo zrušit. Jediný aktualizovaný zdroj informací o soutěži je proto jen na stránkách organizátora soutěže. Sledujte proto průběžně tyto stránky.
Zadání
Soutěžní témata:
- Tři prasátka (pouze 1. stupeň ZŠ)
- Pokémoni
- Volné téma
Můžete vytvořit příběh, hru, přání, kvíz nebo cokoliv jiného na vyhlášené téma. Jde-li o hru, nesmí být krvavá, surová nebo násilná.
Vytvořené programy a projekty musí odpovídat propozicím soutěže, viz záložka Propozice.
Výsledky
Téma Tři prasátka (programování)
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Název programu |
Programovací jazyk |
Škola, organizace |
1. |
Sebastián H. |
3. |
O třech prasátkách |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
2. |
Nela L. |
2. |
3 prasátka |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, České Budějovice |
3. |
Radek L. |
4. |
Tři prasátka v moderní době |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, České Budějovice |
4. |
Kateřina V. |
4. |
Tři prasátka |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, České Budějovice |
5. |
Michal S. |
3. |
Tři prasátka |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
6. |
Theodor Emil V. |
3. |
Tři prasátka |
Baltík |
TIB, z.s. Praha; ZŠ Weberova |
7. |
Štěpán S. |
2. |
Tři prasátka |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
8. |
Vojtěch E. |
4. |
Tři prasátka |
Baltík |
TIB, z.s. Praha; FZŠ Trávníčkova |
9. |
Martin B. |
5. |
Tři prasátka |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, České Budějovice |
10 |
David D. |
2. |
Tři prasátka |
Baltík |
TIB, z.s. Praha; FZŠ Trávníčkova |
11 |
Mikuláš B. |
3. |
tři malá prasátka |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, České Budějovice |
Téma Tři prasátka (robotika)
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Název programu |
Programovací jazyk |
Škola, organizace |
1. |
Kuchťáci - Filip K., Štěpán K. |
1. |
Tři prasátka |
Intelino |
TIB, z.s. Praha |
2. |
Matyáš E. |
4. |
Tři prasátka |
3D |
TIB, z.s. Praha |
3. |
Jakub H. |
1. |
Tři prasátka |
Ozoboti |
TIB, z.s. Praha |
4. |
Klára Š. |
2. |
Tři prasátka |
mTiny |
TIB, z.s. Praha |
5. |
Lenka D. |
2. |
Tři prasátka |
mTiny |
TIB, z.s. Praha |
Téma Pokémoni
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Název programu |
Programovací jazyk |
Škola, organizace |
1. |
Nikola P. |
7. |
Pokémoní pexeso |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
2. |
Tomáš B. |
7. |
Pokémoni |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
3. |
Dan Ž. |
3. |
Souboj Pokémonů |
Baltík |
TIB, z.s. Praha; FZŠ prof. O. Chlupa |
4. |
Jakub J. |
5. |
Pokémoni Kuby |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, České Budějovice |
5. |
Zuzana M. |
6. |
Lov Pokémonů |
Retro Arcade konzole |
TIB, z.s. Praha |
6. |
Filip P. |
4. |
Chytač pokémonů |
Baltík |
Budík, z. s. Žatec |
7. |
Jakub P. |
5. |
Pokémoní tanec |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
Volné téma (programování)
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Název programu |
Programovací jazyk |
Škola, organizace |
1. |
Tobiáš P. |
5. |
Egg clicker |
Scratch |
Budík, z. s. Žatec |
2. |
Natálie B. |
6. |
farmáři v Praze |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, České Budějovice |
3. |
Brawlers - Filip H., David S. |
4. |
BrawlStars |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, České Budějovice |
4. |
Kristian Goran A. |
6. |
Kaktusová bitka |
Python |
TIB, z.s. Praha |
5. |
Max B. |
4. |
Závody motokár |
Baltík |
ZŠ a MŠ L.Kuby 48, České Budějovice |
6. |
Marek T. |
4. |
Tob gold run |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
7. |
Viktorie K. |
2. |
Jaro |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
8. |
Jan K. |
5. |
Losování itemů |
Scratch |
TIB, z.s. Praha |
9. |
Jakub P. |
7. |
Skákačka |
Unity |
TIB, z.s. Praha |
10. |
Jakub F. |
5. |
Schovávačka kočka a myš |
Scratch |
TIB, z.s. Praha; FZŠ Trávníčkova |
11. |
Mikita D. |
4. |
Cesta kolem světa |
Scratch |
Budík, z. s. Žatec |
12. |
Oliver K. |
7. |
Zvuky celebrit |
Web |
TIB, z.s. Praha |
13. |
Jan P. |
7. |
Riskuj |
Baltík |
TIB, z.s. Praha |
Volné téma (robotika)
Pořadí |
Soutěžící |
Třída |
Název programu |
Programovací jazyk |
Škola, organizace |
1. |
M a T - Marek Ch., Tadeáš T. |
7. |
Tank |
Micro:bit |
ZŠ Dukelská Strakonice |
2. |
Daniel Č. |
7. |
celyprogram-auto |
Micro:bit |
ZŠ Dukelská Strakonice |
3. |
Lukáš S. |
7. |
Lego 2D tiskárna |
Lego boost - Scratch |
Gymnázium J. V. Jirsíka, ČB |
4. |
František D. |
5. |
Mluvící pokébal |
Micro:bit |
TIB, z.s. Praha |
5. |
Jáchym P. |
4. |
Pikachu |
LEGO |
TIB, z.s. Praha |
6. |
Daria K. |
2. |
Pandička a Velikonoce |
mTiny |
Budík, z. s. |
7. |
Zoe B. |
4. |
Robot GorMyš |
Micro:bit - MakeCode |
TIB, z.s. Praha |
8. |
Zdeněk B. |
6. |
Robot Mišpulín |
Micro:bit - MakeCode |
TIB, z.s. Praha |
9. |
Jana M. |
6. |
Bludiště |
Ozoboti |
TIB, z.s. Praha |
Fotogalerie
Zde budou fotografie ze soutěže.