Propozice
- Soutěž "Baltíkoviny" je celostátní korespondenční soutěž jednotlivců v programování v jazyce Baltík.
- Je určena pro žáky obou stupňů základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.
- Soutěž bude probíhat od 4.11. 2024 do 27.4. 2025.
- Během soutěže bude připraveno 10 úloh pro každou kategorii.
- Na každou úlohu budou přibližně 2 týdny.
- jeden soutěžící se může účastnit pouze JEDNÉ kategorie
Kategorie:
- Kategorie A .........1. - 3. třída ZŠ
- Kategorie B ........ 4. - 6. třída ZŠ (a odpovídajícícho ročníku gymnázií)
- Kategorie C .........7. - 9. třída ZŠ (a odpovídajícícho ročníku gymnázií) Do této kategorie se mohou příhlásit i mladší žáci.
Způsob přihlašování:
- Soutěžící musí být zaregistrováni na těchto stránkách (Hlavní stránka - vytvořit účet - doporučení pro nově registrované žáky - vytvořte si UŽIVATELSKÉ JMÉNO ze svého jména a příjmení pro snadnou identifikaci)
- Po přihlášení na stránku soutěží v pravém uživatelském menu najdete přihlášku do Baltíkovin.
- Přihlášku vyplňte po pečlivém pročtení propozic.
- POZOR - po přihlášení do soutěže ještě nelze IHNED odevzdávat úlohy. Soutěžící nejprve musí být schválen.
Schválení soutěžícího obvykle proběhne do 24 hodin. Poté se vám v pravém menu objeví možnost "Nahrát úlohu (Baltíkoviny)."
V případě problémů kontaktujte Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Pravidla pro zpracování úloh:
- Úlohy je nutné posílat ve formátu *.s00, *.bpr, *.bzip - bude zadáno v úloze.
- Pojmenování úloh: 1A_MatejNovak (číslo úlohy, kategorie, jmeno, prijmeni)
Odevzdání úlohy:
- Jak nahrát úlohu do Baltíkovin - videonávod
- Úlohy se odevzdávají na těchto stránkách. Nezasílat emailem.
- Nejdříve je nutné se přihlásit na stránky
- V uživatelském menu (vpravo) se objeví nabídka Nahrát úlohu (Baltíkoviny)
Hodnocení:
- Hodnocení úloh bude prováděno vždy po ukončení termínu zadání úlohy.
- V zadání vždy bude počet bodů za danou úlohu.
- Hodnotit se bude:
- funkčnost programu - program musí pracovat přesně podle zadání
- efektivita a přehlednost programu
- efektivita programu - smysluplné využití cyklů, pomocníků, proměnných.
- přehlednost programu - logické členění, odsazení, komentáře..
- Ve tvůrčích úlohách je třeba dbát na to, aby v programu nebyly používány převzaté obrázky nebo zvuky od jiných autorů.
Startovné:
- Startovní činí 200,- Kč.
- Soutěžící z organizace, která soutěž pořádá, mají startovné zdarma. (TIB, z.s.)
Dotazy k úlohám nebo k hodnocení:
- Děti mohou posílat na adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
- Rodiče prosíme, aby komunikaci nechali na dětech; tato soutěž učí děti nejen programovat:-)
Zadání
upozornění - pojmenovávejte úlohy správně - hlavně číslo a kategorie (VELKÝM PÍSMENEM a PODTRŽÍTKO) 1A_, 1B_, 1C_
jinak se úlohy pro opravování nestáhnou!! Pokud úlohu nemáte opravenou, pište ne email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Výsledky
Podrobné hodnocení úloh najdete na jednotlivých listech úloh.